Krok číslo 1: popřemýšlejte o tom, jak často a na jaký typ jógy budete podložku používat.

Krok číslo 2: vaše pohodlí a komfort při cvičení. Při výběru ideální podložky se nezaměřujte jen na vzhled, zda má pěknou barvu, vzor nebo obrázek, ale nejprve na tyto aspekty:

  • tloušťka podložky (pro začátečníky je vhodnější začínat s tlustější podložkou, profíci si vystačí se super tenkou variantou)
  • váha a velikost
  • přilnavost a protiskluzovost
  • kvalita
  • materiál
  • údržba podložky
  • cena

Jakou podložku vybrat

Existuje hned několik typů jógových podložek. Liší se nejen materiálem, tloušťkou, a nakonec i cenou, která je pro mnohé stěžejní. Já osobně mám podložek několik. Na cestu, domácí, na horkou jógu nebo třeba do studia, kde je měkčí povrch. Vyzkoušela jsem mnoho variant, a tak si je teď pojďme společně rozebrat do detailu.
Nejčastěji se tyto speciální „karimatky“ dělí na umělé a přírodní.

Umělá podložka

Umělé podložky jsou vyráběny z různých druhů plastů jako je PVC, TPE a PER. Jsou levnější a také výrazně lehčí. Téměř ve všech případech si můžete být jisté, že vám nebudou klouzat a využijete je nejen na jógu, ale i jiné druhy cvičení. Čím častěji ji ale budete používat, tím dříve se vám začne drolit a ničit.
Co se týče výroby podložek z látek TPE a PER, neobsahují toxické příměsi a jejich následný rozklad není pro životní prostředí tak drastické.
Umělou podložku bych doporučila všem začínajícím jogínům, jsou totiž dobře přilnavé, a tak vám nebude klouzat pod nohama.
Osobně doporučuji podložku značky Manduka a pak můj tajný tip: podložka Tchibo.

Podložka z přírodního materiálu

Vhodné pro všechny druhy jógy, včetně těch horkých a fyzicky náročných. A vydrží vám klidně i několik sezon! Nevýhodou pak může být cena a hmotnost.
Vybírat můžete například z podložek kaučukových (jsou pružné a měkké), jutových (eko, lehká a méně pružná) nebo bavlněných (neklouže, dá se prát).

Mohlo by vás také zajímat:

Uložit

Reklama